Blog

Lancering Veiligheidscampagne

Welzijn is topprioriteit!

Het is één van onze belangrijkste taken om ervoor te zorgen dat al onze werknemers hun dagtaak kunnen uitvoeren in optimale omstandigheden en ’s avonds gezond en wel naar huis kunnen terugkeren. Samen werken we aan een veilige werkomgeving door bewust veiligheidsgedrag te laten zien. Veilig werken is een mentaliteit die door heel de organisatie moet uitgedragen worden.

Vanwege de steeds wijzigende omstandigheden op onze projecten & werven moeten we elke dag opnieuw samen zorgen voor onze eigen veiligheid én die van onze collega’s. Een goede organisatie van de werkplaats en de bouwwerf vereist continue aandacht. Orde en netheid op de werkplek is van groot belang alsook collectieve beveiliging, PBM’s, degelijk materieel, de juiste ingesteldheid én de juiste werkmethode moeten zorgen voor een ongevalvrije werkplek.

Veiligheidsladder

Sinds 2021 werkt Vorsselmans mee aan de Safety Culture ladder – oftewel ‘de veiligheidsladder’. Dit instrument biedt ons de mogelijkheid om onze veiligheidscultuur objectief te monitoren en te meten waardoor we verbeteringen inzichtelijker kunnen maken. Sinds 2022 zijn wij voor heel de organisatie gecertificeerd op trede 3.

Bij Vorsselmans stellen we veiligheid voorop. Onder het motto ‘We doen het veilig, Altijd!’ zetten we deze missie nu extra kracht bij. We focussen op veiligheid, orde en netheid, kwaliteit, duurzaamheid en milieu.

Niet enkel veiligheid is belangrijk, ook duurzaam & kwalitatief werk leveren is prioriteit! Wouter De Meyer, preventieadviseur.

Wij zijn oprecht fier op onze realisaties én onze mensen – onze leuze luidt niet voor niets #trotsoponswerk! Een veilige werkomgeving is prioriteit maar ook onze mensen steeds bewuster maken van veiligheid is een must. Ons doel is dan ook om de veiligheidscultuur binnen Vorsselmans de komende jaren verder te ontwikkelen.

Stan Vorsselmans: onze mascotte.

Onze welzijnscampagne wordt begeleid door Stan, de oprichter van Vorsselmans. Stan is een zeer graag gezien persoon in onze firma, we dopen hem dan ook héél graag tot mascotte van deze campagne. Samen met onze preventieadviseur trapte hij de campagne af – ging hij mee naar de werven en was hij aanwezig bij alle presentaties!